RECENZE: Whores

11.4. se nám naskytla jedinečná příležitost vidět novou bombu v podobě Whores ve společnosti ostřílených Big Business a to, pro někoho možná překvapivě, na Sedmičce. Osobně jsem si myslel, že by si obě kapely zasloužily větší prostor, ale Big Business, už tu byli několikrát, takže jste měli více příležitostí je vidět a o Whores evidentně ještě tolik lidí neví.

Sedmička byla solidně naplněna, ale ne tak, aby se člověk nějak mačkal. Začalo se přesně jak bylo psáno a už pár prvních zkoušecích tónů basáka Caseyho Maxwella, vám roztančilo řitní věnec tak , že mohlo každou chvílí dojít k nehodě. Tyhle myšlenky jsem se já, a myslím, že i spousta další návštěvníků, nemohli zbavit celej koncert. Už první tóny vyvolaly nadšení u publika, začalo se, jak všichni doufali Daddysmoney, úvodním nářezem z prvního EP ruiner. Všechno bylo šíleně nahlas. Co by se dalo hlavně vypíchnout, byl zvuk basy, která do vás až přímo vybuchovala. Bubeníkův kopák (největší co se dá sehnat) tomu dvakrát nepomáhal, přesto bylo vše konkrétní, nic neřezalo do uší, zvuková koule se taky nekonala. Zpěvák a kytarista Christian vytahoval z rukávu ne nějak složité, ale zatraceně chytlavé rify a trochou toho noisového baletu. Whores se sympaticky věnovali celé tvorbě, ne jenom poslední desce Gold. Zazněli další dvě úvodovky, Baby bird a Playing poor. Z dalších Pecek třeba Fake life (hned jako druhá); I am not a goal oriented person; z posledního alba hitovka I see you are also Wearing a Black Tshirt nebo fenomenální závěrečka Mental Illness.

První vystoupení v Čechách zvládli Whores na jedničku, nikdo se nestačil ani nudit, ale slušně vás bolelo za krkem. Na cigáru sem už zaznamenal, krátké recenze tipu: „Super, Bomba!“ nebo „Ty Vole!“ a mohl jsem pouze souhlasitJ.

Nastupují Big bussines, kteří se na rozdíl od Whores, právě věnují skoro spíše nové nahrávce Command your weather, která je výrazně melodičtější a hymničtější než starý vály. Budu upřimnej, na celej set jsem nebyl, jelikož jsem se účastnil rozhovoru s právě již zmíněnými Whores. Každopádně došlo na Regulars, také Fathers day, klasika Ground for divorce a Hands up. Jistota kvalitní zábavy, perfektně zvolený večer. Zavěrečná emotivní Horses, kterou si basák Jared došel dozpívat až doprostřed klubíku. Zpocený máničky, všichni na rtech úsměvy.

Adamo