LIVE: Povodí – Ohře!

Highlightem předokurkové koncertní sezóny byl z mého pohledu ten, na kterém Povodí Ohře křtili své eponymní LP. V létě je nad slunce jasných mnoho věcí, ale vzhledem k rozestupu termínů křtu (21. 6. 2018) a dne, kdy píšu tuhle recenzi (24. 7. 2018), je v tomto případě hlavně jasné, že křest byl natolik dobrý, že mě nutil strašně dlouho přemýšlet nad tím, jak zformulovat můj úžas.

 

Když seš blbej, tak seš blbej

 

Ale vážně, ve skutečnosti za odstupem stojí lenost několika lidí, což však není podstatné. Podstatné je, že se mi všechny obvyklé nepodstatnosti, které se vždy vkradou do recenzí, prostě vytratily z hlavy. Na koncertě byli nějací lidé, bylo jich asi celkem dost. Zvuk byl dobrý, i když místo se zvuk slíval do mírné koule a ne všechno bylo rozumět. Sper to však ďas! Koncert byl byl plný energie a v jednotlivé skladby byly solidně nazvučené na to, že šlo o sklepní prostor Underdog’s Ballroom a Sisimu bylo při zpěvu více méně rozumět, což nebylo při předchozích koncertech vždy pravidlem.

Mix alternativního rocku a pokřivené odnože country byla prostě uhrančivě podávána tak, že celý koncert podle mě neměl žádné slabší místo, u kterého by zbyl čas na nudu nebo přemýšlení o bůhvíčem jiném. Povodí Ohře přehrály celou novou desku a navrch přidaly jeden nový song, jehož jméno mi v hlavě neutkvělo, i když si pamatuji, že mě na místě nadchnul.

 

Ještě pořád se vám stejská 

 

Povodí Ohře na křtu desky podle mě zachytilo její atmosféru lépe, než se podařilo na desce (což je podle mě tak trochu průvodní znak už Skupiny Štěstí a vlastně i Eso a Sisi). Veškerá nostalgie, syrovost života v Sudetech i obecně, punk, nechutnost i poetičnost textů vycházela na povrch. Upřímně si nejsem jist, jestli úplně stejný efekt mohl mít křest i na člověka, který texty dřív neznal, ale věřím, že i tak člověku došlo, že hudebně i po textové stránce jde o více než zajímavý počin, který se jen tak neobjevuje a tomu odpovídal i křest.

 

Naleštěný kulovnice

 

Na Povodí se mi líbí hlavně to, co bylo na křtu zřejmé minimálně stejně jako již zmíněné věci – schopnost smísit různorodé žánry, které již (stejně jako dnes prakticky všechno) už někde byly a posunout je dál v charakteristickém a troufám si říct i nezaměnitelném podání. Spolu s nejednoznačně srozumitelnými texty, v který je často i více významů, ztělesňuje Povodí Ohře neotřelou a originální skupinu, o čemž

Zajímavým překvapením, alespoň pro mě, bylo vystoupení předskakující kapely Mancuso, která jako první hypnotizovala svými kytarovými variacemi publikum. Druhá z předkapel, Nusle Sound System (zkracovaná jako Nusle SS) byla rychlým hardcorem a dobře vygradovala lehce zasněnou atmosféru po Mancuso k Povodí Ohře.

Hezkým momentem byl i Lilkův stručný a věcný křest LP, které nepolíval žádnými kapalinami, ale jednoduše – když už to vydání té desky dá tolik úsilí – hodil do publika jako dárek pro toho, kdo ji chytí.

—————————————-

pozn. logo Povodí Ohře využito na základě souhlasu z oficiálních stránek Povodí Ohře (viz „Logo je možné s respektováním jeho barevnosti a proporcí využívat k prezentaci Povodí Ohře“ – http://www.poh.cz/profilfirmy/download.htm)

 

Desku si můžete koupit na koncertech, přes Stoned to Death label nebo přes https://stoned-to-death.bandcamp.com/album/povod-oh-e

Reklamy